Segling

Idag har jag seglat för första gången i mitt liv! Fy fan vad roligt det var. Nu är jag båtspekulant och försöker övertala min mor att köpa en båt till mig. Vill ha en motorbåt, då det finns så mycket att lära sig om segling och jag måste nog träna ett par gånger till innan jag vågar segla själv. Imorgon ska jag och Josse segla igen, hoppas bara att det inte regnar!

Shit, vad det bränner på läpparna. Solen tog nog en del trots att det var kallt ute på sjön. Riktigt kul att få styra båten och hissa segel, vända och sätta upp spinachen -då tog det riktig fart. En tävlingsseglare kom över till vår båt efter ett tag och då blev det annan fart på båten må jag säga. Fick slita ihjäl mig för att få spinachen i rätt läge hela tiden. Josse bara satt där och gled och styrde båten, haha.

Igår var vi en sväng på campusfesten. Var ju roligare förra året, men ville inte vara bakis idag pga seglingen. Somnade alldeles försent inatt/imorse =stendöd imorse, men haft sjukt jävla roligt idag!

Nu ska jag marinera maten, ska grilla i det fina vädret snart! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0