Snö

Fy fan vad det snöade på vägen till Skövde. Halt som attan. Gick inte att köra i mer än 70 annars började bakhjulen att slänga omkring på vägbanan. Jag såg absolut ingenting. INGENTING! Vet inte hur jag lyckades köra hit egentligen. Kunde inte ha på helljuset ens, försökte med parkeringsljuset för att slippa på all snö rätt i ansiktet, men det blev lite för mörkt. När jag kommer fram till Hentorp och ska svänga vid korsningsvägbulan gick det inte att bromsa, gled rätt över och fick backa tillbaka, haha. Direkt efter det åker jag av vägen, haha. Såg säkert jättefult ut när jag stod där på gräset. Bromsade allt jag kunde och det skrek som fan om däcken. Lyckades precis undvika att kvadda grannens bil som stod bredvid gräset. Mamma tittade ut genom fönstret o ba: va fan står du på gräset för? HAHA. Sitter just nu och kollar på däckspåren och jag var ruskigt nära den där bilen, hade inte blivit någon billig historia. Imorgon måste vinterdäcken åka på!

Nu sitter jag i alla fall i mammas kök och slipper oroa mig för snön ett par timmar. Har nästan gjort klart 4 smörgåstårtor som blir hämtade imorgon bitti! Fick även halsduken som mamma äntligen har stickat klart! :) Jättemjuk och skön är den. Fick även nya newbody strumpor! Ibland är det inte dumt att åka hem till mamma!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0