Söndag

Varför ska folk glo så förbannat på spinningen när jag sätter i mina öronproppar? Är det jättekonstigt? Jag har faktiskt tinnitus era idioter och vill därför skydda mina öron från att få ännu högre tinnitus!!!!!!!!!

Så, nu var det ur världen. Orkar egentligen inte skriva något utan tänkte gå och marinera köttet inför grillningen imorgon. Skulle som sagt inte festa förrän påskafton, men det blev fest igår i alla fall. Joel hade fest, var nog säkert 50 personer där. Det spelades svinhög musik och det gick knappt att prata. Oscarson var här och hälsade på, vilket var kul! :) P var också där, kastade nötter i munnen pån. Både igår och idag sov jag jättelänge. Såå skönt att få sova ut utan någon order om att plugga. Solen sken både igår och idag, otroligt skönt! Satt ute i flera timmar med P idag och käkade glass. Jag börjar alltid prata om konstiga saker när jag är med P som nog säkert tycker att jag är störd. Tränade i eftermiddags, svettades som en gris. Hatar att träna inomhus där det är kvavt och äckligt. Tog därefter ströget till stan med P och satte oss vid älva. Pratade om skräckfilmer och jag skrämde upp mig själv, haha! Nu skriver jag lite på c-uppsatsen, vilket jag även borde ha gjort igår. Allt blir så mycket roligare att göra när man ska plugga. Jag gjorde en riktigt god måltid och bakade muffins. Cyklade bort till Karro och fick ett ägg som jag hade i fickan när jag handlade. Och ja, ägget höll! Varför har man då ett ägg i fickan? Jag behövde tre ägg till min bakning, men jag hade endast två. Jag äter sällan ägg och tycker det skulle vara onödigt att köpa ett paket som jag sedan slänger bort. Snälla Karro gav mig därför ett. Städade även i mina skräplådor och stökade ned resten av lägenheten med skräpet som inte skulle ligga i skräplådan.


Årets första grillning var i fredags! Gudomligt gott. Hoppas på fler grillkvällar med töserna hemma hos Törna (innan alla flyttar)! Tidigare på eftermiddagen cyklade jag, Simon, Mattias och Erika till stan för att ta emot hockeykillarna på torget! Yey, SM-guld! Det är verkligen kul att en hel stad blir så glad av ett guld. Fest, liv och rörelse. Gillart!

Det var min helg det. Nu ska jag som sagt marinera köttet och sedan sova.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vad skönt att se att man inte är ensam som har öronproppar på spinning. Fick själv tinnitus efter en konsert. Hade dock tur och den gick över efter en månad. Efter det har jag alltid öronproppar på högljudda ställen (konserter, bio, uteställen, spinning mm). Så skönt att själv kunna plugga in ett par öronproppar och skydda sin egen hörsel. Fattar inte varför ljudnivån ska vara så hög på många ställen. Jag upplever dessutom att jag blir ljudkänsligare när jag tar i och tränar så öronpropparna behövs verkligen på spinningen. Jag har dock lyckats övertyga några kompisar om att också köra med öronproppar på spinningen. De tackade mig faktiskt för tipset. De tyckte också att det var behagligare med proppar i öronen. Jag får också massa konstiga blickar när jag sätter in propparna. Jag brukar dock inte bry mig så mycket om det. Snarare så att jag öppet visar det på passen. Vill man inte att det ska synas att man har öronproppar på sig så kan man ju alltid köra med apotekets hudfärgade. Själv så använder jag oftast musikproppar jag har köpt på en musikaffär. De dämpar tillräckligt för mig och förvränger ljudet ytterst lite. Kan verkligen rekommenderas. Är det väldigt hög ljudnivå så använder jag i stället vanliga skumproppar.

2011-04-18 @ 20:50:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0