Torsdag

Nu är jag i Skövde. Ligger i sängen helt utslagen. Är riktigt, riktigt trött. Har knappt sovit något inatt, 30 minuter. Räknas ens det?! Kom hem strax innan sju imorse och jag gick upp halv åtta för att åka till Skövde med Mattias. Tur att han körde annars hade jag antagligen somnat bakom ratten. Vågade inte cykla hem inatt på grund av den där dumma hunden som skrämde livet ur mig när jag var på vägen till en kompis. Vågade heller inte sova eftersom att hunden etsat sig fast på min näthinna, vilken jag såg varje gång jag blundade. I alla fall, jag hade hunnit cykla 50 meter från mitt hus när jag hörde en hund skälla och sedan ägaren som skrek åt hunden. I ögonvrån såg jag helt plötsligt hur en pitbull springer rakt mot mig i världens fast. Jag blev livrädd och trodde att jag skulle dö. Hunden var inte kopplad och ägaren hade ingen kontroll över sin byracka. Som tur var tog jag cykeln igår kväll istället för att promenixa, då hade jag varit körd. Jag började trampa som aldrig förr och adrenalinet var på topp. Jag kollade bakåt och såg att hunden fortfarande sprang bakom mig. Jag trampade på allt vad jag kunde och hörde under tiden att ägaren ropade på hunden att stanna, men den lyssnade inte. Efter vad som kändes som en evighet, lyckades ägaren få stopp på hunden och jag tackade min skyddsängel för att slippa bli biten. Detta var ett riktigt mardrömsscenario och jag hoppas att jag aldrig kommer vara med om det igen.

Kvällen/natten igår blev trots det trevlig. Vi kollade på tillsammans och drömkåken. Har varit riktigt trött hela dagen idag. Sov nästan hela eftermiddagen vilket verkligen var välbehövligt. Lunchade med lillasystser som gjorde jättegoda köttbullar. Gick på stan med Anna och provade kläder i värmen. Träffade Shammo och pratade med henne en stund, mysigt. Åkte hem och gick bort till mammas nya grannar som även är min vän Anna J:s föräldrar. Tillbringade hela kvällen där. Fikade och hade det trevligt. Jag och Anna kände oss bleka och bokade soltid imorgon.

Nu ska jag sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0