En dag i vilans tecken

Återigen har jag brutit det löfte som jag har avgett, att jag ska lugna ned mig och inte dricka så mycket. Har jag lyckats hålla det? Svar nej. Förra helgen lyckades jag däremot hålla löftet när det var fest både på fredagen och lördagen. Hade i alla fall riktigt kul igårkväll och det är väl det viktigaste :) Tjejerna var här och förade lite. Spelade fia med hutt, vilket vissa inte hade spelat förut? Tror jag och Evelina vann, för vi fick en i mål. I ölspelet lyckades jag få ihop 30 straffklunkar på en och samma gång. Om man varken får säga "jag", "du" eller "r" är det svårt. Det är även svårt om någon som heter Karro försöker sätta dit en med extraklunkar genom att införa en regel som lyder "när någon får straffklunkar ska Cecilia dricka två av dessa" = en full Cecilia. Och ja, full blev jag. Lite för full.

Av någon konstig anledning missade jag bussen till stan när alla andra lyckades hinna med den. Jag fick då den smarta idén att cykla ner till stan, vilket inte var det smartaste jag gjort i mitt liv. För det första lyckades jag inte ens få upp cykellåset eftersom jag tog tvättstugenyckeln. Hade inte heller någon luft i däcket, men det löste jag genom att pumpa däcket på skolan och ramla över cykeln och ner i ett buskage. Har nu handen i ett paket. Så kan det gå. Blev ett stopp på vägen hos Josse som gav mig en påse att ha skorna i. Tappade cykellampan och den gick i tusenbitar, var tvungen att cykla i mörkret. Mötte självklart herr polis på vägen och var tvungen att cykla in på en liten gågatan där de inte kunde åka efter mig. Mina bravader slutar inte riktigt där. På torget ramlade jag återigen över cykeln och där låg vi i en hög tillsammans. Jävla cykel! Hann inte in på bmb där de andra var utan trampade hem igen. Cyklade förbi P och vinkade när jag kom farandes utanför fönstret. I svängen in till huset hade jag för hög fart och flög ner på backen. Mobilen gick i tusen bitar och går inte att skjuta upp som vanligt längre. Idag var jag ute och cyklade kl 8 på morgonen, fråga mig inte varför. Förutom ett paket på handen har jag ett blåmärke under foten på fotsulan, blåmärken på hela kroppen och en halvstukad fot.

Jag kan endast konstatera att man inte skall blanda olika alkoholhaltiga drycker, då blir det lät såhär. Jag måste även ta mitt löfte på allvar. Jag var i alla fall smart nog att dricka vatten i natt och undvek därmed en bakfylla som hade kunnat bli en av världshistoriens värsta. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0