Bara för att jag är jag

Jag har en förmåga att trassla in mig i de mest konstiga situationer, så även idag. Jag letar bil, som många av redan vet om, och hittade idag en bil på blocket. Klickade in mig på länsförsäkringar för att se hur stor försäkringspremien skulle bli. Min premie blev dock skyhög och jag provade därför med att se vad mamma skulle få. Hon fick halva premien! Bra, tänkte jag. Det gick en liten stund när jag plötsligt får ett, hmm upprört(?) samtal från min moder. Hon har blivit uppringd av länsförsäkringar som undrar om hon ska flytta till värmland och även om hon ska köpa bil. (Jag hade gått in på länsförsäkringar värmland, vilket hon inte tillhör) Nej, svarar hon och han undrar vidare varför hon då har skrivit in sitt personnummer och reg.nummer på en bil. Smartot svarar då att det är antagligen min dotter som har gjort det! Tack mamma. Gubben undrar om det är jag som ska köpa bilen och moder jord svarar självklart ja. Han säger att man inte får göra så och att jag ska ha en egen bilförsäkring. De pratar en stund och innan de la på sa han att han minsann ska ringa upp mig och prata med mig om att man inte får göra på det här viset och att de kanske kan jämka priset lite, för att jag inte ska ha bilen ställd på mamma. Efter 5 minuter fick jag ett samtal, men jag vågade inte svara.

Nu sitter jag blå i soffan o pustar ut efter ett hårt spinningpass. Redan efter fem minuter fick jag mjölksyra i benen, som försvann efter halva passet. Gött det! Tänkte färga håret brun/svart innan jag går bort till campus ikväll, men skallen blev såklart blå. Gaaaaaaaah! Tror att jag fick bort det mesta i duschen, återstår att se när det är torrt. Nu blir det wok innan jag sticker till Annapanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0