Onsdag

Jag ligger utslagen i min säng och tar igen de timmar sömn som jag inte fick inatt. Skönt att engleksaredovisningen och värderingsredovisningen är över. Jag fick bra kritik från engelskaläraren, han tyckte att jag pratade bra och hade fint uttal. Jag pratade dock lite för fort för att vara i Sverige, men i Usa eller i England hade jag pratat alldeles lagom. Försöker komma på koreografi till konståkningsuppvisningen som äger rum inom en alldeles för snar framtid. Tror det lutar åt grease.

Jag är verkligen tidsoptimist. Igår skickade jag in arbetet 23,50 när deadline var 00,00. Jag har i och för sig varit klar länge med min del, men det finns vissa segisar i min grupp. Fick lite hjälp igår med att rätta engelskadelen på donken igår kl 22, blir nog bra det.

Idag på lunchen var jag produktiv. Jag hann laga lunch, öva på en redovisning, ringa lantmäteriet, ringa mamma och ringa en vän som ska köpa bostadsrättlägenhet för första gången. Jag lekte med andra ord mäklare. Jag hjälpte vännen med att kolla om föreningen har god och stabil ekonomi, vad som behöver renoveras, berättade lite om fastighetsmarknaden i Skövde och hur en budgivning går till. Undra hur mycket av det som jag pratade om i 40 minuter egentligen fastnade, men det är en annan femma. Lantmäteriet är en historia i sig. De är segare än en snigel på det mesta och timtaxan är skyhög! Nu hoppas jag på att ärendet kan bli klart och vi kan sälja kåken.

Hej svejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0