Lurad

Glömde skriva om en grej som hände på byrån i fredags. Blev irriterad och lurad, haha.

Det ringde en äldre man till byrån i fredags som ville sälja sitt slott som ligger en liten bit utanför stan. Jag blev genast intresserad när han sa slott och spände öronen. Vi skulle få 10 % i provision och där började jag bli lite misstänksam, men han pratade på om sitt slott. Han ville att jag skulle sälja slottet.
Jag sa nej, jag får tyvärr inte sälja några fastigheter ännu, men jag har kollegor som är duktiga på att förmedla fastigheter.
Han: Nej, du låter som en gullig och trevlig tjej. Jag vill att du ska sälja det.
Jag: får tyvärr inte det.
Han: Då vill jag inte sälja det.
Jag: Jag kan stå med som extra kontaktperson om du vill, så är jag delaktik också.
Han: Jaha hmm.. Kan du inte ha på dig lite korta kjolar på visningarna?
Jag: Nej, det kan jag inte.
Han: Kan du inte ha på dig lite sexiga underkläder o sånt då?
Jag: Om det är sånt du är ute efter får du kontakta en annan byrå. Vi sysslar inte med sånt här på vår byrå.
Han: Jaha... (gapskratt)

Då är det min vän Daniel som har ringt och skojat med mig. Haha. Han förställde rösten och lät sm en sliskig äldr herre. Jag visste inte vad jag skulle göra när jag fick ett sådant telefonsamtal. Jag behöll iaf lugnet och lät proffsig, enligt Daniel. Jag som annars alltid brusar upp och blir arg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0