Friday I'm in love

Well, it's Wednesday now. Hihi.

Nyss hemkommen. Väntar på att mitt ris ska koka klart. Blir ris och biff stroganoff till middag ikväll, gottit. Nu i eftermiddag/kväll har jag varit i ishallen och frusit tårna av mig i ett par timmar och sedan handlade jag. När jag var på väg hem slocknade helt plötsligt hela instrumentpanelen och jag fick panik! Åkte hem till P som hjälpte mig att leta rätt på tändstiften. Vi hittade dem dock inte och jag ringde Simon som hjälpte mig, trots att han tyckte jag var lite särig. Hittade tändstiften, men kunde inte skruva bort kåpan för att jag av någon JÄVLIGT SMART anledning har lagt ur skruvmejseln ur bilen och inte kunde skruva bort skiten. Det får bli helgens projekt, att skruva i motorn! Kan se framför mig hur jag står i ett par snickarbyxor och oljig överallt med verktygen i högsta hugg, haha!

Det var gymnasiedagarna idag i skolan, vilket betyder pennor! Massor av pennor. Jag var hos P och snodde en hel drös med pennor. Var även med i en tävling, hoppas på att jag vinner en biobiljett. Nu ska jag börja med kvällens plugg innan jag slocknar i min supersköna säng.

Glömde skriva att jag kollade på Chongens dotter idag. Hon var riktigt påstridig och jobb. Jag kollade när dottern visade upp sina kunskaper, men mamma stod hela tiden och tjatade och sa att dottern kunde si och så. Blev galen på morsan! Hon kunde ha knipt käft och låtit mig och dottern vara ifred. Hon tyckte att jag var dum när jag sa att dottern inte fick åka omkring hur som helst på isen när vi hade träning. Det förstår väl vem som helst, men tydligen inte hon. Kan ju säga att svenska språket inte var hennes bästa egenskap. Förstod knappt vad hon sa, men att hon tycker att sin dotter är bäst på konståkning kunde hon minsann gnissla fram. Det jag ville säga med detta var att jag ogillar föräldrar som pushar sina barn alldeles för mycket och vill det mer än barnen själva!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0