Fredag den 20 maj

Den 20 maj är världens sämsta dag, enligt mig. En jobbig dag, men ska förhoppningsvis spendera en del av dagen ute på vatten. Glömde såklart anmäla mig till dagens segling igår, får se om det finns platser kvar. Hoppas det! :)

Igår var jag ute vid mitt hus utanför Linköping. Lantmäteriet var där och mätte upp nya tomtgränser. När laga skifte skedde år 1891 fick vi vår tomt, men det var även två andra ägare till en liten del av tomten som faktiskt även visade sig vara avlägsna släktingar till mig. Jag var en hård förhandlare och fick tillbaka marken där garaget står. Fick marken för endast 5000 kr. Den är egentligen 50 000 kr, så jag är nöjd. Lantmätaren ville även dra tomtgränsen mitt på ön, men jag totalvägrade. Jag sa: jag går inte härifrån förrän hela ön är min! Jag fick min vilja igenom och de andra markägarna gav med sig! =D Fick även veta att jag har fiskerätt i mitt vatten som är mellan huset och ön, wohoo! =) Vattnet är nu också privat egendom, tack vare mig! Jag är så jävla grym!! =)

Mamma var nöjd med min insats igår. Det är faktiskt en liten idyll det där stället. Vet inte om jag vill sälja det längre. På våren och sommaren är det bland det bästa stället som finns! Min bro, till exempel. Bästa stället som finns att vara på! :)

Idag kom P hit med frukost till mig. Mycket trevligt! :) Nu är jag ensam och det är tråkigt. Måste hitta på något snart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0