Lugn i stormen

Shit vilken helgen måste jag säga. Fredagskvällen började dock bra med träning och sedan mys hos Karro. En reklamsnutt om Mc Donald's satte igång Annas crawings efter donkenmat och vi åkte dit. Hämtade först min bil och vad får jag då ser där?! Jo, tre böteslappar. Helt sjukt! Det är en gratisparkering och jag står innanför rutan. Jag har inte gjort något fel. Fattar inte varför jag fck böter?! Hatar lapplisor!! De borde skjutas, de gör fan inget gott i samhället. Var ilsk som ett bi hela natten, i mina drömmar och när jag vaknade. Det tär på krafterna att vara arg,. Bodtrycket går upp och ner hela tiden och hjärtat krampar. Bestämde mig för att åka till stan och köpa en bikini för att få tankarna på annat håll. I och med att jag har maximal otur lyckas jag även denna dag med att hamna i trubbel. Polisen fångade mig i sin förbannade laserkamera och jag kommer nu att få fortkörningsböter. NÄR FAN ÄR DET MIN TUR ATT HA LITE FLYT/TUR FÖR EN GÅNG SKULL?! Ringde både Josse, P och Karro för att diskutera fortkörningen. Väl på stan provade jag bikini och köpte en svart/vit, ganska snygg. Den jag ville ha var för liten :( Höll på att ramla ihop inne i affären, det är så jävla mycket just nu. Är ständigt trött också. Åkte bort till Mariebergsskogen för att lugna ner mig. Blodtrycket var i topp och jag kokade nästan över. Hav/sjö lugnar alltid ner mig. Köpte mig en glass och satt ute i solen vid vattnet. Jättehärligt! Blev genast på bättre humör, även om jag fortfarande är irriteerade. Satte mig ute på bryggan en stund och då kom det feam två barnfamiljer till mig. De undrade om jag ville vara med och grilla med dem och det ville jag. Världens trevligaste människor! Tror aldrig jag har träffat så underbara människor i hela mitt liv! =) Dom gjorde helt klart min dag. Det var bara den ena pappan som pratade lite svenska, resten pratade flytande engelska. Barnen pratade i och sig lite svenska också. De var nämligen från Kuwait och hade endast bott här i två månader. De pluggar askinteknik och ska bygga volvomotor. Nu kan jag allt om Kuwait. Om man är otrogen där hamnar man i fängelse, men det är okej att ha flera fruar. Det är olagligt att dricka alkohol där. Man får däremot inte handen avhuggen om man stjäl något, det får man i deras grannland. De tycker om vårt vatten och gräs (gräsmattor) som vi har här i Sverige. De tycker att vi ska göra en deal med Kuwait. Vi ger dem vatten och gräs mot att vi får olja! Perfekt för bägge parter. Den ena pappan var tidigare soldat och blev skjuten av en amerikansk soldat. Han visade sitt stora ärr på magen, usch. Han var med både när Sadam tog över Kuwait och när terrorattacken mot USA skedde. Shit, vilka grejer han har varit med om. Han stred naturligtvis för civilbefolkningen, inte för Sadam och hans dumma påhitt. Han är även övertygad om att Bin Ladin lever. G. Bush och Bin Ladin har tydligen kokat ihop något för att USA ska få tillgång till oljan. Bin Ladin är inte död utan han är på Hawaii och dricker drinkar. Sant eller inte, det låter jag vara osagt.

Förutom dessa diskussioner spelade jag fotboll med deras barn! :) Deras fruar försökte få mig att röka vattenpipa, men jag ville inte hehe. Vi svenskar hör tydligen till den absolut högsta toppen när det gäller tjejer. :) Och de tycker att jag är väldigt vacker! Då blev jag glad! :) Ett av barnen var så sjukt gulligt. Skulle kunna ta med henne hem! :) Nu är jag hemma och ska antagligen ut o sätta mig i solen med Mattias. Får se om jag joinar tjejerna ikväll för utgång.

Detta var min galma helg, och än är den inte över. Fredagen den 13:e är en riktig otursdag. Eftermiddagen idag var den bästa på hur länge som helst. Det var riktigt länge sedan jag hade så roligt och trevligt. Det gjorde min dag och gjorde även att jag nu är på bättre humör! Ska dit på lördag och grilla med dem igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0