Segling

Idag var det säsongspremiär med seglingen för min del. Sjukt roligt. Älskar att segla! Idag var det mycket vind och lät att komma upp i höga hastigheter. Vågorna var skithöga och vattnet forsade in över båten. Jag är genomblöt, tom. trosorna är blöta. I och med att det var så höga vågor var det hela tiden lätt att kantra eftersom vinden kom rätt från sidan mot seglen. Adrenalinet pumpade hos samtliga besättningsmän och vi var endast några tusendels sekunder från att kantra och få man överbord. Jag härjjade runt som satan på båten och kröp omkring likt en spindel för att få jämvikt på båten. När jag satt vid rodret blåste det skitmycket och det var svårt att ta ett riktmärke, vilket det annars aldrig är. Martin var nära på att på krocka med en pinne i farleden, haha! Jag och Linda var de enda tjejerna dag ioch vi är grymma måste jag säga. Ser fram emot en hel helg med segling i juni! :)




Saknar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0